פרטים לגבי הראיון המקצועי: ראיון בן 45 דקות באנגלית שבו אתה מספר קצת על עצמך, מספרים קצת על החברה. שאלות מתמטיות בנושא אחוזים כמו חצי אחוז ממיליון. לאחר מכן שאלות בנושא מרקטינג, מונחים שצריך להכיר הם cpc ctr וכו. ממליץ לקרוא על עולמות ה מרקטינג בעיקר על המודל של Google ad words לפני. בהצלחה!
נכנסים מספר מראיינים בתורות לחדר בו אתה יושב. הראשון עושה ראיון טכני באקסל, אח"כ עוד 2 מראיינות שנותנות מצבים היפותטיים וצריך להגיד מה היית עושה בהנתן המצבים הללו. כל הסיפור לוקח כשעה.
שאלות מתוך הראיון
המראיין על אקסל בדק את הידע שלי ואיך אני עובד בכלליות עם האקסל. "איך היית מחלץ נתונים? תיצור עמודה חדשה שמציגה את היחס שבין שתי העמודות הנ"ל"
הראיון אמור לקחת סביבות 45 דק' אך הם מודיעים מראש כי יתכן וימשיכו לראיון שני ברצף כך שכל התהליך יארך שעה וחצי.
תחילה שואלים בעל פה שאלות חישוביות, לדוגמא- חצי אחוז ממיליון. לאחר מכן שאלות חישוביות טיפה יותר מורכבות עם נייר ועט. לאחר מכן מציגים שאלות הקשורות ממש בבסיס לפעילות החברה ולכן יש לדעת מראש את המושגים הרלבנטיים בעולם השיווק הדיגיטלי. לדוגמא מציגים לך בטבלאות אקסל נתונים ומהם צריך לחלץ נתון אחר בעזרת פעולה כלשהי- חילוק וכדומה.
הוזמנתי לראיון בן שני חלקים עם שני מראיינים שונים. התפקיד לא חייב רקע קודם בפרסום און ליין. הראיון כלל שאלות אנליטיות על מנת לבחון את צורת החשיבה. לפני הראיון קיבלתי מידע מקצועי בתחום הפרסום און ליין על מנת להתכונן לראיון. המידע כלל המון חומר מקצועי. לעניות דעתי היה שם עודף מידע, מיותר בשלב זה של ההתקשרות.
שאלות מתוך הראיון
הוצגו לי שאלת חישוב (אחוזים) ברמה סבירה. לאחר מכן הוצגו לי טבלאות אקסל מורכבות ומושגים מקצועיים שלא הכרתי. על סמך מושגים ומידע זה, נדרשתי להסיק מסקנות ולנתח את הנתונים. לדעתי בסיטואציה כזו רק מרואיין שמגיע עם רקע ישיר מהתחום (שכאמור לא נדרש בהכרח שכן חיפשו ניסיון אחר, בתחום של מכירות ועבודה עם לקוחות) יצליח לנתח בצורה טובה את הנתונים.