יש בלוק המקבל 4 כניסות ויש 4 יציאות.
קיימת כניסה נוספת של load, כאשר ערכו 0, אזי הבלוק עובד כמונה רגיל.
כאשר ערכו 1, נקבל במוצא את ערכי הכניסה, בcycle הבא.
השאלה: מוסיפים כניסה ומוצא אחד ( a4, q4 ), יש להשתמש עם הבלוק הקיים שיעבוד כנדרש.
יש לך שלושה כובעים, 6 כדורים,3 שחורים,3 לבנים.
בכול כובע יש שני כדורים, בראשון: אין שחור שחור. בשני: אין לבן שחור. בשלישי: אין לבן לבן. מה מספר הפעמים המינימלי שניתן להכניס את היד לכובעים על מנת לדעת איזה כדורים יש בכול כובע.
נתון רכיב 1st set של 4->2 . רכיב זה הוא למעשה ההפך מPriority Encoder, והוא מוציא בפלט את הקידוד הבינארי של ה1 הנוך ביותר בכניסה (למשל אם דלוק 1 בכניסות 1 2 3 הוא יוציא 01 הקידוד של 1).יש גם יציאת valid שנותנת 1 אם היה 1 בכניסה כלשהי. ממש בעזרת רכיבים כאלו ושערים לוגיים 1st set 16->4
תשובות
הוסף תשובה
|
לצפיה בתשובות
אפריל 2017
מכניסים את 16 הכניסות ל4 רכיבי 1st set , מהספרה 0 עד 15, ומחברים את 4 יציאות הvalid לרכיב 1st נוסף. מכאן נוציא את שתי היציאות הגבוהות , ולשתי יציאות הנמוכות נוציא את הנמוכות
יולי 2018
את 2 היציאות הנמוכות נוציא באמצעות MUX שארבעת הכניסות שלו זה המוצאים של 1st set (2 ביט כל כניסה) הבורר של המוקס זה 2 היציאות של הרכיב החמישי (עם כניסות הVALID)
יש קופסא אשר מקבלת 4 ביטים, ומוציאה ביט אחד. אם מספר הביטים השווים ל-1 גדול או שווה ל-2 הקופסא תוציא 1, אחרת תוציא 0.
למשל עבור הקלט: 1010 הקופסא תוציא 1, עבור הקלט 0001 הקופסא תוציא 0.
יש לבנות בעזרת קופסא זו קופסא אשר מוציאה 1 אם מספר ה-1 גדול או שווה ל-1.
מותר להשתמש בקבועים ובקופסא זו בלבד.
תשובות
הוסף תשובה
|
לצפיה בתשובות
מאי 2017
לדעתי אפשר לקחת קופסא 1 ולהכניס לתוכה פעמיים את ביט 1 וביט 2 ואז לקחת קופסא 2 ולהכניס לתוכה ביט 3 וביט 4 ואת היציאה מכל קופסא להכניס פעמיים כלומר y1 y1 y2 y2 והיציאה מקופסא זו היא התוצאה.
יוני 2017
ניראה לי שלוקחים 4 קופסאות כאלה. לכל קופסא מכניסים 2 ביטים מתוך ה-4, ו-2 קבועים 1,0 (לא משנה הסדר). 1001, 1010,1011 יוציא 1, 1000 יוציא 0.
את ה-2 יציאות מכניסים לקופסה ו1,0 קבועים, וככה שאם יש ביט שהוא -1, יצא אחד.
ראיון אישי עם ראש צוות ואיש צוות, ראיון מקצועי עם ראש תחום
שאלות מתוך הראיון
1. מימוש רכיב שמקבל 4 כניסות, ומוציא 2 פלטים: כניסה אחת (באס) - הביט הראשון שדולק, כניסה שניה - האם יש ביט שדולק.
2. שכלול הרכיב - מקבל 32 כניסות (שימושו ברכיבי שמימשנו).
3. רכיב דומה שמחזיר את הביט הכי שמאלי הראשון שדולק.
4. שאלה על רכיבי זיכרון - נתונים 2 אותות, או שלישי מוגדר ע"י שני האותות הקודמים. איך ליצור את האות השלישי? (באמצעות רכיבי זיכרון ושערים)