עשיתי מבחן פסיכוטכני מטעם מטריקס, לאחר מכן קראו לי לראיון אישיותי הנערך בפלטפורמת TEAM (כמו זום), כמה ימים אחר כך התקשרו להציע לי משרה בחברת NUVEI, חברה בינלאומית המספקת פתרונות תשלום דיגיטליים שמגייסת את הצוות הראשון שלה בארץ.
הראיון נערך במודיעין עילית במשרדי חברת מטריקס.
משך הראיון כשעה, השאלות היו סביב API, SQL, נשאלתי עם יש לי ידע מה זה JSON, XML
שאלות מתוך הראיון
1)המראיין צייר מערכת תשלומים דיגיטלית הכוללת, דף ביצוע הקניה(הכנסת אשראי, סך הקניה, סוג המטבע וכו), DB ובנק. המערכת מקבלת נתונים של הקניה מעבירה לבנק לקבלת אישור ומעבירה לDB את הנתונים, פעם בחודש המערכת שולחת קובץ אוטומטי לחברות הלקוחות של החברה דו"ח פעילות הקניות.
המראיין ביקש שאוציא בדיקות למערכת זו,
זו מערכת שעובדת בעיקר על צד שרת, אין כמעט UI.
2) המראיין צייר טבלת SQL של לקוחות-חברות, סכום הקניה, תאריך הקניה,
ושאל כל מיני בקשות לשאילתות, כמו איך אני מוציאה את סכום הקניה הגבוה ביותר בחודש מאי, סכום הקניות לחודש מאי ללקוח מסוים, אח"כ הוא התחיל לסבך עם שאלות של קשרי רבים לרבים והיה צריך ליצור טבלת קישור וכד'.
תשובות
הוסף תשובה
|
לצפיה בתשובות
יולי 2021
ישנן כמובן כל מיני סוגי בדיקות כמו BATCH, אינטגרציה, GUI, פונקציונליות ועוד
אך הבדיקה החשובה מכולן! היא בדיקת ערכי גבול של דף התשלומים, בה הלקוחות מכניסים את פרטיהם בכל פעם מחדש, ובזה יכולים לקרות הכי הרבה מקרי קצה.(שאר הבדיקות מסתבר שיצאו תקינות, בהנחה שהמפתחים עושים את עבודתם בצורה טובה, הפרטים האלה הכי יכולים להתפספס)
וכמובן אנו לא רוצים שהמערכת תקבל קלט של אותיות או סימנים בשורת הסכום למשל ולא תדע כיצד להגיב...
המיון היה לחברת מטריקס עצמה (לא חברת בת). תהליך הגיוס היה ראיון טלפוני, ראיון בזום, ראיון פרונטלי, מבדק אמינות, וראיון מול סמנכ״לית משאבי אנוש. יש לציין כי לאורך כל התהליך לא היה ברור כלל ולא פירטו לאיזה צוות אני מתמיין בחברה (הם מונים כ 40 רכזי גיוס סה״כ). לאחר הראיון בזום ״שכחו״ ממועמדותי ולא עדכנו אותי תשובה חיובית או שלילית ביום שציינו שיודיעו, ולאחר שפניתי אליהם נקבע לי ״ראיון פיקטיבי״ שכן היו מועמדים שכבר התקדמו בתהליך והמשרה אוישה, כלומר הגעתי לראיון סתם. הם משלמים שכר שהוא פחות מ 8k למי שנכנס לארגון יש לקחת זאת בחשבון. במהלך הראיון הם הגדירו את עצמם כ ״בית ספר לגיוס טכנולוגי״ ובסוף טענו שהם לא ממשיכים איתי בתהליך כי הם לא יכולים לספק לי הדרכה ראויה (אם כי בעיניי הסיבות שציינתי קודם לכן אומרות חד משמעית אחרת בעיניי). יחד עם זאת, יתרון שיש להם הוא שלכל רכז גיוס יש למעשה משרד משלו, וזאת בשביל שיהיה להם נוח לעשות ראיונות פרונטליים.
שאלות מתוך הראיון
בעיקר מלחיצים על כמה שהתפקיד קשה והמוטיב החוזר זה ה ״תסכול״ - מה אתה פחות אוהב לעשות במהלך העבודה שלך, איך אתה מתמודד עם סיטואציות קשות, מדובר בעבודה של מיקור חוץ שכוללת הרבה אכזבות יש לך כוח נפשי להתמודד עם זה וכד׳. ושאלות כלליות מקובלות.
חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי, עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה הגדולים במשק, פיתוח וישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שרותי תשתית, פתרונות חומרהמובילים ותשתיות IT.